vendredi 17 juin 2011

Bonjour, par Kateb Yacine, suivi de la version kabyle par Sonia Lounis


Ce poème est chanté par Amazigh, le fils Kateb Yacine.

BONJOUR


Bonjour ma vie
Et vous mes désespoirs.
Me revoici aux fossés
Où naquit ma misère !
Toi mon vieux guignon,
Je te rapporte un peu de cœur

Bonjour, bonjour à tous
Bonjour mes vieux copains ;
Je vous reviens avec ma gueule
De paladin solitaire,
Et je sais que ce soir
Monteront des chants infernaux…
Voici le coin de boue
Où dormait mon front fier,
Aux hurlements des vents,
Par les cris de Décembre ;
Voici ma vie à moi,
Rassemblée en poussière…

Bonjour, toutes mes choses,
J'ai suivi l'oiseau des tropiques
Aux randonnées sublimes
Et me voici sanglant
Avec des meurtrissures
Dans mon cœur en rictus !…

Bonjour mes horizons lourds,
Mes vieilles vaches de chimères :
Ainsi fleurit l'espoir
Et mon jardin pourri !
- Ridicule tortue,
J'ai ouvert le bec
Pour tomber sur des ronces

Bonjour mes poèmes sans raison…


KATEB Yacine -Extrait de Eclats et poèmes


*****

Asefru-ya yecna-t Amaziɣ, mmi-s n Kateb Yasin

Azul


Azul a tudert-iw
Akked kečč a layas-iw.
Aqli uɣaleɣ ɣer tesraf
Ideg d-lulen yiɣeblan-iw !
I kečč a yir zher-iw
Wwiɣ-ak-d cwiṭ n wul

Azul, azul merra
Azul ay yimdukal n zik-nni
Zziɣ-d ɣer-wen s uxenfuc-iw
N uɛeṭṭar ur nesɛi lwali
Ẓriɣ iḍ-agi
Ad d-ilal ccna n yihessen...
Attan teɣmert-nni n ubrun
Ideg teggan tgenza-w ur nekni,
I yimeǧǧiden n waḍu,
Isuɣan n buǧamber;
Atta tudert-inu,
Jemɛeɣ-tt-id am uɣebbar...

Azul, kra liɣ,
Ḍefreɣ agḍiḍ n swaḥel
Bu yiḥewwisen yulafen
Aqli uɣaleɣ akk d idammen
Tifida ineggfen
Deg wul-iw yellin !...

Azul a tirga-w ẓẓayen
A tisita-inu n tkellax :
Akka i yeǧǧuǧug usirem
D tebḥirt-iw yerkan !
-Yir afekrur,
Ldiɣ aqamum
Akken ad ɣliɣ deg yinijjel

Azul a Yisefra-w wer taɣẓint...


Kateb Yasin, tukkist si Iceffiren d yisefra, terra-t-id ɣer teqbaylit Sunya Lewnis, Lpari, 25 ṭṭuber 2010


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire